تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، محمد نجار وزير كشور در نخستين جلسه شوراي عالي مديريت بحران كشور با بيان اينكه موفق به تدوين طرح جامع خطرپذيري كشور شده ايم اظهارداشت: با تصويب بودجه فاز يك طرح جامع كاهش خطرپذيري كشور، اين بودجه در بخش هاي مختلف سيل، زلزله و خشكسالي هزينه مي شود.
وي گفت: طرح جامع خطرپذيري كشور در سه محور زلزله، سيل و خشكسالي براي پيش گيري از وقوع تشنج در مواقع بحراني ازسوي سازمان مديريت و بحران كشور پيش بيني شده است.
وزير كشور بحث طرح جامع خطرپذيري را در نتيجه نگاه سياستگذاران به وضعيت آينده جامعه در بخش بحران دانست و گفت: فاز يك طرح جامع خطرپذيري با تصويب ۴۵ ميليارد تومان در سال ۹۱ اجرايي مي شود كه براين اساس مبلغ ۲۰ ميليارد تومان براي مقابله با زلزله ، ۱۵ ميليارد تومان براي سيل و ۱۰ ميليارد تومان نيز براي معقوله خشكسالي هزينه مي شود .
وي ادامه داد: بودجه مربوطه از محل ماده۱۰ قانون بخشي از مقررات مالي دولت در سال ۹۱ تامين و به منظور توزيع براساس نياز در استان هاي مختلف در اختيار سازمان مديريت بحران قرار مي گيرد.
وزير كشور در ادامه با اشاره به اينكه كشور ما يكي از نقاط حادثه خيز جهان است گفت: تشكيل سازمان مديريت بحران كشور از مهمترين نكات مثبتي بود كه از سوي دولت نهم براي مقابله با بلاياي طبيعي درنظر گرفته شد كه اميدواريم اين موضوع بتواند ميزان آسيب ها را در بلاياي طبيعي كاهش دهد.
وي افزود: اين سازمان وظيفه دارد كه با انجام يك برنامه ريزي منسجم و مدون و بكارگيري نيروهاي كارآمد در راستاي مقابله با حوادث و سوانح در كشور وارد عمل شود و اين موضوع به طور حتم مستلزم برنامه ريزي دقيق است.

 



|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: اخبار , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید