2 میلیون هکتار زمین کشاورزی به زمین‌های کشور اضافه می‌شود
تاریخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در جمع مردم شهرستان سبزوار که در ادامه چهارمین روز از چهارمین دوره سفرهای استانی حاضر شده بود با بیان اینکه مردمان سبزوار از تاریخ پرافتخاری برخوردار هستند، اظهار داشت: این مردمان با فرهنگ از ویژگی‌های ممتاز و برجسته‌ای برخوردارند اینکه در طول تاریخ همواره حق‌طلب، عدالت‌جو و مردمی بودند و از دیگر ویژگی‌ها اینکه اگر جایی حقی را پیدا کردند با همه وجود پای حق ایستادند تا حق را به حق‌دار برسانند.

وی افزود: مردمان مجاهد و مردم این دیار در راه ولایت امیرالمؤمنین و فرزند او و استقرار حکومت علوی برگه‌های زرینی در تاریخ پر افتخار ملت ایران بر جای گذاشتند و 1400 سال این دیار پرچم عشق به اهل‌بیت را برافراشته و این پرچم در این دیار می‌درخشد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه انسان دردانه هستی است و مخلوقی که وقتی خدای متعال او را خلق کرد به خودش تبریک گفت، خاطرنشان کرد: همه عالم را خدا خلق کرده است و همه نشانه و آیاتی از او هستند از پیچیدگی‌ها و بزرگی‌های زیادی برخوردار هستند اما انسان چیز دیگری است و از جایگاه والایی برخوردار است و استعدادهای الهی او آن‌قدر ارزشمند بوده که خدای متعال به خود تبریک گفت.

وی افزود: زیباترین مخلوق هستی انسان است گر چه در خاک و پایین‌ترین نقطه مرتبه‌ای خلق شده ولی خدا در او چنان استعدادی قرار داده که تا خود خدا هم می‌تواند بالا رود و اسباب و لوازم پر کشیدن به سوی خدا را نیز در اختیار او قرار داده است که از جمله این ملزومات می‌توان به کتب آسمانی، پیامبران، ائمه اطهار و قرآن کریم اشاره کرد و علاوه بر اینها خدای متعال در دل هر انسان و فطرت هر انسان یک استعداد و قدرت قرار داده است تا از طریق آن هدایت شود و به سمت قله‌ها حرکت کند.

وی با بیان اینکه بالاترین هدیه خدا به انسان عقل است، اذعان داشت: عقل چراغ راهنما برای انسان است و اساساً انسان با عقل تعریف می‌شود و به همان میزانی که از عقل و قوه عقل خود بهره‌مند می‌شود همه کرامت‌ها و بزرگی‌ها و زیبایی‌های انسان نیز همین عقل است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: هدیه دیگر خدا به انسان حیات است و این یعنی زنده بودن که البته حیات مراحل گوناگونی دارد اما خدای متعال حیاتی را برای انسان مقرر کرده است و آن حیات، حیات معقول است و همراه با عقل، تعقل و عقلانیت است.

وی با بیان مطلب فوق تصریح کرد: این حیات همراه با حرکت، کمال و سعادت است و همراه با درک همه حقایق عالم است.

وی با بیان اینکه فقط در سایه تعقل و استفاده از قوه ممتازه انسان یعنی عقل این حیات به دست می‌آید، اظهار داشت: انسان زمانی در مسیر هدایت قرار می‌گیرد که همراه با اندیشه، تعقل و تأمل باشد و قدرت‌طلبی‌ها و خودخواهی‌ها و وسوسه‌های شیطانی آلوده و غبارآلود نشود و این چنین عقلی همانند نوری است که راه را روشن ساخته و راه سعادت را از ضلالت و بد را از خوب روشن می‌کند.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با بیان اینکه انسان‌های بی‌عقل و جاهل منشأ بدبختی‌های بشریت هستند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ نگاه کنید به مشکلات جامعه بشری همگی ناشی از بی‌عقلی‌هاست و یا چند نفر بی‌عقل ادعای عاقل بودن و تظاهر به عقلانیت می‌کنند.

وی افزود: صهیونیست‌ها امروز خیال می‌کنند که عاقل هستند و ادعا می‌کنند که عاقلند در حالی که تمام جنایت‌ها آنها از روی بی‌عقلی و جهالت است اما باید توجه داشت که دیر یا زود ملت‌های منطقه بیدار شده و هم‌چنین ملت فلسطین و ریشه این صهیونیست‌ها را از بین خواهند برد. 

رئیس جمهور اسلامی ایران ادامه داد: می‌بینیم که کشتار به راه انداخته و در هر نقطه‌ای از زمین جنگ و تبعیض و بی‌عدالتی به راه انداخته‌اند و تمام اینها نشان از حاکمیت جهالت و بی‌عقلی است، خدا را سپاسگزارم که ملت ایران مردمی عاقل هوشمند و مؤمن دارد.

احمدی‌نژاد در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید امروز همه برای ساختن و سازندگی ایران دست به دست هم دهیم، اظهار داشت: ساخته شدن ایران نیازمند علم، تلاش و اراده‌ای مانند مردم سبزوار دارد و همین طور همت بالا و این امروز وظیفه و مأموریت همه ملت است.

وی با بیان مطالب خود تأکید کرد: ملت ایران به مردم سبزوار چون پیرو اهل‌بیت‌اند، عاقل‌اند و چون عاقل‌اند پای حق ایستاده و همواره با ظلم، تبعیض و بی‌عدالتی مبارزه کرده و امروز نیز برپایه فرهنگ و اهل‌بیت پیامبر و عدالت قصد دارند کشور خود را بسازند تا جامعه‌ای نمونه را به جهان معرفی کرده و نشان دهند و به نمایش بگذارند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت برنامه‌های جامع و گسترده‌ای برای تقویت کشاورزی و برای ایجاد اشتغال تدارک دیده است، تصریح کرد: پایه ساختن و آبادانی تولید و بویژه تولید کشاورزی و تولید صنعت است و از دیگر پایه‌های آبادانی ایجاد اشتغال است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: امسال دولت تصمیم گرفته است که تولید کشاورزی را بیش از گذشته و گسترده‌تر حمایت کند بنابراین در کل کشور 2 میلیون هکتار به زمین‌های کشاورزی اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین همه اختیارات در زمینه تخصیص زمین، تأمین آب، اختصاص حق‌آبه، حفر چاه، اعطای وام بانکی ارزان، یارانه و سایر نیازمندی‌های کشاورزی به استانداران تخصیص شده تا ان‌شاء‌الله شاهد تحولی عظیم و اساسی در عرصه کشاورزی کشور باشیم.

وی در خاتمه گفت: هم‌چنین برای کشاورزانی که قصد تغییر شیوه آبیاری زمین‌های کشاورزی خود به آبیاری تحت فشار دارند نیز پیش‌بینی کردیم که 75 درصد خرج این تغییرات را به صورت کمک بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار دهیم.



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: پيشرفت , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید