تاریخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن، مراسم تجلیل از مادر شهیدان «داود و محمدحسین فهمیده» و همسر سردار شهید «مهدی باکری» با حضور مدیرعامل و خبرنگاران خبرگزاری فارس برگزار شد.

 

* شرط ازدواج شهید باکری

 

صفیه مدرس، همسر سردار شهید «مهدی باکری» در این مراسم در خصوص معیارهای ازدواج خود با شهید، بیان داشت: هرچند مرسوم است که دخترها در هنگام ازدواج شرایط و معیارهای خاصی قرار می‌دهند، اما کاملاً در خاطرم هست که هیچ شرطی در ذهن نداشتم ،به جز اینکه «مرد خدایی» باشد. 

وی با بیان معیارهای شهید باکری، ادامه داد: آقا مهدی تنها خواسته‌اش از من این بود که هرجا نظام اسلامی به وجودش نیاز داشت، در آنجا حاضر شود.

 

* در زمان بارداری خوردن مال حلال برایم خیلی اهمیت داشت

 

مادر شهیدان فهمیده، مهمان دیگر خبرگزاری فارس، با بیان خاطراتی از شهید «محمدحسین فهمیده»، اظهار داشت: یادم هست وقتی خبر شهادت نوجوانی 13 ساله را از رادیو اعلام کردند، به خانواده گفتم این پسر، حسین ماست. پدرش گفت «حسین خرمشهر نیست اما اگر پسر من چنین کاری می‌کرد، بسیار به او افتخار می‌کردم».

وی در خصوص نحوه تربیت فرزندانش گفت: در ایام بارداری، غذای هیچ‌کس را نمی‌خوردم حتی اگر بسیار دلم می‌خواست که از آن استفاده کنم، به منزل می‌آمدم و همان غذا را درست می‌کردم.

 

* ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) الگویی برای تمام اعصار است

 

«سید نظام‌الدین موسوی» مدیرعامل خبرگزاری فارس هم ضمن تشکر از حضور خانواده شهیدان فهمیده و باکری، با اشاره به نقش والای حضرت زهرا(س) بیان داشت: اهل بیت(ع) الگوهایی هستند که به ما نشان می‌دهند می‌توان به اوج انسانیت نیز رسید.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های حضرت زهرا(س) الگوی مردان نیز هست؛ به قول عزیزی حیف است که بگوییم حضرت زهرا(س) فقط الگوی زنان است. دفاع از ولایت و ولایت‌پذیری این بانوی اسلام الگویی برای تمام قرن‌ها و اعصار است.



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: گفت وگو , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید